Cuma, Eylül 20

İnternet çoğunlukla mesajlaşmak için kullanılıyor

Ülkede internet kullanımı giderek yaygınlaşıyor. Özellikle altyapı yatırımları ve internet hızının artması bu teknolojinin geniş kitleler tarafından kullanılmasına olanak sağlıyor.

Akıllı telefonların yaygınlaşması, sosyal medya platformlarının popülerliği, video paylaşım sitelerinin ve dijital oyunların artması, özellikle gençleri internette daha fazla vakit geçirmeye itiyor. İnternet bankacılığı aracılığıyla işlemlerin kolaylaşması ve e-ticaret yoluyla alışveriş yapılabilmesi internet kullanımını yaygınlaştıran faktörler arasında yer alıyor.

Bireyler interneti mesajlaşmaktan sesli ve görüntülü görüşme yapmaya, e-posta gönderip almaktan sosyal medyada vakit geçirmeye, müzik dinlemek ve indirmekten bankacılığa kadar çeşitli amaçlarla kullanmaktadır.

Kadınların %94,7’si sesli ve görüntülü görüşme yaptı

Türkiye İstatistik Kurumu’nun bu yıl açıkladığı “Hanede Bilgi Teknolojileri Kullanım Araştırması”na göre, son 3 ayda insanlar interneti çoğunlukla mesaj göndermek, sesli ve görüntülü görüşme yapmak, sosyal medyada fotoğraf paylaşmak ve video izlemek amacıyla kullandı.

WhatsApp, Messenger, Skype, Bib, Viber gibi uygulamalar üzerinden mesaj göndermek için interneti kullananların oranı yüzde 95,5’e ulaştı. Araştırmaya katılan erkeklerin %96,2’si, kadınların ise %94,8’i bu uygulamalar üzerinden mesaj gönderdi.

Aynı dönemde internet kullanıcılarının bir diğer amacı da bu uygulamalardan sesli ve görüntülü görüşme yapmaktı. Bu amaçla WhatsApp, Facetime, Messenger, Skype ve Snapchat gibi uygulamaları kullananların oranı %93,5 olarak hesaplandı. Erkeklerin %92,4’ü, kadınların ise %94,7’si interneti sesli ve görüntülü görüşme yapmak için kullanıyor.

Erkekler kadınlardan daha fazla YouTube videosu izledi

Instagram, Facebook ve X (Twitter) gibi sosyal medya platformları üzerinden profil oluşturmak, mesaj göndermek veya fotoğraf paylaşmak da internet kullanımının artmasının nedenleri arasında yer alıyor. İnsanların yüzde 87,5’i interneti sosyal medyada içerik paylaşmak için kullanırken, erkeklerin yüzde 89,4’ü, kadınların ise yüzde 85,5’i aynı nedenle internette vakit geçiriyor.

İnsanların %80’i İnternet’i YouTube, Daily Motion ve Twitch gibi paylaşım sitelerindeki videoları izlemek için kullanıyor. Araştırmaya katılan erkeklerin %80,9’u, kadınların ise %78,9’u bu platformları kullandı.

Çoğu müzik, film veya TV dizisi aboneliği

Araştırma ayrıca bireylerin özel kullanım için satın aldığı veya abone olduğu çevrimiçi hizmetleri de içeriyordu.

Son 3 ayda bireylerin %23,9’u müzik dinlemek, %23,1’i ise film veya dizi izlemek için online hizmet satın aldı.

Ayrıca anket katılımcılarının %22,5’i web sitesi veya uygulama üzerinden otobüs, tren veya uçak bileti satın aldıklarını söyledi. İnsanların %19,1’i internet veya cep telefonuna abone olmak için, %18’i yazılım indirmek için ve %13,3’ü konser, sinema, spor etkinlikleri ve fuarlar gibi etkinliklere bilet almak için çevrimiçi hizmetleri kullandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

deneme bonusu istanbul masöz
Antalya Haber
meritking casibom giriş