Pazartesi, Ağustos 18

“Yoğunlaştırılmış yabancı dilin uygulanmasını genişleteceğiz”

Bakan Tekin, Kezülcahamam’daki bir otelde “İngilizce müfredat koçu” programına katıldı.

Burada konuşan Tek, öğretmenleri 2 yıldan fazla bir süredir eğitimde uygulanan uygulamalara dahil etmek istediğini ve teknik ve yasal düzenlemeler ve eğitim programları ile her sürece öğretmen eklemek için çaba gösterenleri eklemek istediğini söyledi.

Tekin, öğretmenlerin bu nedenle Ulusal Eğitim Bakanlığı sürecine aktif olarak yer aldıklarını ve Ulusal Eğitim Bakanlığı tarihinde ilk kez katıldıklarını ve öğretmen odasının yüzlerce faaliyetini gerçekleştirdiklerini ve süreci gittikleri illerin tüm ortamlarında öğretmenlerle değerlendirdiklerini söyledi.

Tekin, “Bu değerlendirmelerin bir sonucu olarak, birçok kronik problemi çözme çabasına başladık. Bir kısımda başarılı olduk. Bir kısımda zamana ihtiyacımız var ve şirketin hazır olması gerekiyor, bir yol almaya devam ediyoruz. Umarım bu sorunları bu şekilde birlikte çalışarak çözeceğiz” dedi.

Bakanlığın eleştirisine atıfta bulunan Tek, sözlerini aşağıdaki gibi sürdürdü:


“Çevremizde at gözlüklerine bakan birçok tırnak diyorum. Hiçbir şeyden memnun değiller. Doğru anlaşma bulamıyorlar. Merak ediyorum. Özellikle siyasi seviyeye baktığımızda Parlamentoya gidiyoruz. OECD’nin ilk etapındayız.

“Bu mantığı değiştirmeliyiz”

Bakan Tekin, Kamu Eleştirileri Üzerine Dış Dil Eğitimi, ekledi.

Yabancı bir dil olan Türkiye’nin zorunlu eğitiminde, OECD’nin ortalaması Tekin’den ayrılmak için yaklaşık 2 kez, “Zamanla ilgili sorunumuz yok. Peki, öğretmen yetersiz mi? Öğretmenlerimizle ilgili sorun yok. Peki, malzeme eksik mi?

Tekin, İngilizce öğretirken öğrencilere nasıl öğretileceklerine dair programlarda bir sorun olduğunu vurgulayan Tek,:

“Sorun ne öğretmenimizde ne de materyalimizde ne de bizi ayırırken. Çocuklara ne öğreteceğimiz konusunda bir sorunumuz var. Öğrettiğimiz şey, birçok sınavda bulunmamızdır. Her sınavda, test sınavlarında orta bir İngiliz vatandaşının dilbilgisel kurallarını istedik. Soruyu bilim insanlarına bir araştırma talebine dönüştürdük.

Önceki yıllarda yabancı dil dersleri oluşturduğunu hatırlayan Tekin, pilotun uygulanmasından sonra doğru yaş grubundaki yabancı dilin doğru yaş grubundaki, doğru sınıfın yabancı dilleri öğrenebileceğini söyledi.

Tekin, yabancı dilin yoğunlaştırılmış uygulamasını genişleteceklerini ve “Multi -multi -stanniera” modelinin pilot çalışmasının 1021 okullarında uygulandığını ve öğrencilere beşinci sınıfta haftada 14 saati yoğunlaştırma öğretildiğini vurguladı.

“Yabancı bir dil öğrenmenin engellerini kaldırabilecek anlaşmaları uyguladık”

Bakan Tekin, öğrencilerin günlük yaşamda anadillerinin yeteneklerini yeterince geliştiremediklerini ve devam ettiklerini gördüklerini söyledi:


“Anadilinde günlük yaşamda 300-500 kelime ile konuşabilen bir çocuk, 1500-2 bin kelimeye sahip o çocuktan yabancı bir dil nasıl beklersiniz? Ana dilini bu kadar güçlü konuşamıyor.


Yer eksikti, yabancı dil programlarının bu eksiklikleri ortadan kaldırmak için revize edilmesiydi. Bunu Maaric Türkiye modeli ile yaptık. Bu uygulandıktan sonra, başvurunun başlamasından sonra yabancı dilin öğrenilmesine engelleri ortadan kaldırabilen tüm yeni anlaşmaları uyguladık. Daha sonra, bu eksiklikler şimdi uygulamalarla birlikte yapılacaktır. Umarım birlikte yapacağız. “

Bakan Tekin, akademik yılın yeni hazırlık genelküleri bugüne kadar illere gönderileceğini de sözlerine ekledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Jojobet
gaziantep escort gaziantep escort