EY (Ernst & Young), küresel sağlık ve yaşam bilimleri birleşme ve satın alma yatırımlarını analiz eden 12. EY Birleşme ve Satın Alma Ateş Gücü Raporu’nu yayınladı. Rapora göre sağlık ve yaşam bilimleri birleşme ve satın alma harcamaları 2023’te %34 artışla 191 milyar dolara yükseldi. Sektör satın almalarında hem değer hem de hacim açısından hakim olan sektör, 65,2 milyar dolarlık yatırımla “onkoloji” oldu.Uluslararası danışmanlık, denetim ve vergi firması EY (Ernst & Young) tarafından yayınlanan 12. küresel EY M&A Firepower raporuna göre; Sağlık ve yaşam bilimlerinde birleşme ve satın alma harcamaları açısından 2023, 2022’yi geride bıraktı. 2022’de 126 olan toplam birleşme ve satın alma hacmi 2023’te 118’e gerilese de yatırımlar 2023’te %34 artışla 191 milyar dolara yükseldi.Büyük ilaç şirketlerinin nüfuz gücüEY M&A Firepower raporu, 2023’teki toparlanmanın ana nedenlerinden birinin, yaşam bilimleri sektörünün en büyük oyuncuları olan çok uluslu ilaç şirketlerinin birleşme ve satın alma işlemlerine artan katılımı olduğunu gösterdi. 2023 yılında birleşme ve satın alma yatırımlarının üçte ikisinden fazlası (%69) büyük ilaç şirketlerinden geldi; bu oran 2022’de %38’di. 2023’te endüstriyel anlaşmalara hakim olacak büyük ilaç şirketlerinin tümü, değeri 1 milyar dolar veya daha fazla olan en az bir anlaşma imzaladı. .Artan birleşme ve satın alma harcamaları 2024’te de devam edecekBirleşme ve satın almalara yapılan yatırımların artmasına rağmen sektör hâlâ 1,37 trilyon dolardan fazla anlaşma tamamlama kapasitesine sahip. Bu rakam, EY M&A Firepower raporunun tarihinde 2022 hariç gözlemlenen en yüksek rakamlardan biri. Bu çerçevede rapor, birleşme ve satın alma harcamalarındaki artış eğiliminin 2024 ve sonrasında da devam edeceğini ortaya koyuyor. Bu beklentinin üç temel nedeni var; Birincisi, biyofarmasötik endüstrisi hâlâ rekora yakın birleşme ve satın alma potansiyeline ve önemli etkiye sahip. İkincisi, sektör önümüzdeki beş yıl içinde önemli gelir zorluklarıyla karşı karşıya kalacak ve bunun için inorganik büyümeyi sağlaması gerekecek. Diğer bir neden ise şirket satın alma lehine bir alıcı piyasasının bulunmasıdır.Birleşme ve satın alma hedefleri: onkoloji ve nadir hastalıklarla ilgili sektörlerEY raporuna göre; Onkoloji pazarının muazzam büyüme potansiyeli, şirketlerin son beş yılda yaptığı birleşme ve satın alma harcamalarına da yansıyor. Onkoloji, hem değer hem de hacim açısından sektördeki satın almalara hakim durumda. Onkoloji varlıklarına yönelik birleşme ve satın alma yatırımları 2023’te 65,2 milyar dolara ulaştı. Bu varlıklara yönelik yoğun rekabet, şirketlerin diğer tedavi alanlarında hedeflerden daha yüksek katsayılarda ödeme yapmasına da yol açtı. Son on yılda onkoloji satın almalarından beklenen kurumsal gelirin ortalama 11,9 katının katları göz önüne alındığında, alıcıların onkoloji anlaşmalarından değer elde ettiğinden emin olmak için çalışmaları gerekiyor. Onkolojinin ötesinde, gelişen düzenleyici ortam başka kaynaklar da yarattı. cazip satın alma hedefleri, bunun devamını sağlıyor. ABD Enflasyonu Azaltma Yasası (IRA) gibi yasaların nadir hastalık ilaçlarının fiyatını etkileme olasılığı düşük olduğundan, nadir hastalık şirketleri birleşme ve satın almalar için ana hedef haline geldi. Yüksek oranlara ulaşan bu şirketler, son 12 ayın en büyük anlaşmalarından bazılarını gerçekleştirdi.T. Ufuk Eren, EY Türkiye Sağlık ve Yaşam Bilimleri Sektör Lideri, EY M&A, Firepower raporuna ilişkin şu değerlendirmeleri yaptı: “2023 yılında küresel ilaç sektöründe sektörü canlandıran büyük anlaşmalara tanık olduk. Sektördeki bazı şirketler birleşme ve satın alma seçeneklerini büyümeyi sağlamanın stratejik bir yolu olarak görüyor. Sektördeki şirketlerin önündeki zorluk, gelecekte kalıcı değer sunmak için şimdi doğru anlaşmaları yaptıklarından emin olmaktır. Ancak yaşam bilimleri şirketlerinin doğru anlaşmaları elde etmenin tek bir işlem değil, bir süreç olduğunu anlaması önemlidir. “2024’e kadar devam etmesi muhtemel zorluklara rağmen, sözleşmeden doğan yükümlülüklerini kabul eden ve bu süreci doğru bir şekilde yöneten yaşam bilimleri şirketleri, gelecekte değerlerini güvence altına almak için iyi bir konuma sahip olacak.”Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–